telecoms

چگونه به طور واقع بینانه به پایداری در مخابرات دست یابیم؟

جف ادلوند، مدیر ارشد فناوری گروه فناوری ارتباطات HPE، توضیح می‌دهد که ما در اهداف پایداری خود کجا هستیم و آینده‌ی بعدی در صنعت چیست.

 

دستیابی به کاهش قابل توجه در مصرف انرژی و انتشار کربن در بخش مخابرات نیازمند تغییر نگرش است، اما مهمتر از آن، تحقق همکاری صنعت نیاز دارد. اما ایجاد اهداف تغییر آب و هوا نیز نیازمند یک تغییر فناوری است که باعث رشد ترافیک می شود و مصرف انرژی را تهدید می کند.

کجا می بینیم که بخش مخابرات بتواند به سمت اهداف پایداری حرکت کند؟

خبر خوب برای اپراتورها این است که سرمایه‌گذاری‌هایی که اکنون در تجهیزات و خدماتی انجام می‌دهند که به آنها کمک می‌کند تا به اهداف خود برسند، تأثیر طولانی‌تری بر کسب‌وکارشان خواهد داشت.

اکثر اپراتورهای مخابراتی جهانی برنامه های دقیقی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در سال های آینده دارند. انتشارات محدوده 1 و 2 به ترتیب انتشار مستقیم و غیرمستقیم هستند که توسط مصرف سوخت یا شرکت های برق خریداری شده برای اجرای شبکه های خود تولید می شوند. محدوده 3 80 درصد از انتشارات مخابراتی را به خود اختصاص می دهد و به کل زنجیره ارزش اشاره دارد – از تجهیزات تولید شده توسط تامین کنندگان مخابرات گرفته تا انتشارات تولید شده توسط محصولات و خدمات ارائه شده به کاربران نهایی.

به طور طبیعی، کاهش انتشار Scope 3 نیاز به همکاری دارد و مدیران فناوری به طور فزاینده ای به دنبال استفاده از تخصص ما هستند.

 

چگونه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از تغییر نگرش به تغییر تأثیر طولانی مدت منتقل می شود؟

در حال حاضر، HPE با اینتل همکاری می کند تا به مشتریان ارائه دهنده خدمات در عرضه 5G کمک کند و بخش مهمی از آن کمک به آنها برای دستیابی به اهداف پایداری است. ضروری است، اتخاذ یک رویکرد داده اول به شبکه. این شامل قرار دادن اطلاعات در لبه های شبکه و انتقال داده ها و ارتباطات به هسته در صورت لزوم است.

فن آوری های مدرن ساخت نرم افزار نیز ضروری است. نرم‌افزار باید از ابتدا برای سرویس‌های بومی ابری که به‌عنوان ریزسرویس‌ها مستقر می‌شوند ساخته شود، که فقط در صورت نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین نیاز به زبان‌های برنامه‌نویسی کارآمد برای کاهش بار زیرساخت‌ها، امکان مصرف انرژی کمتر و نوآوری مداوم در زیرساخت‌های محاسباتی برای کاهش توان وجود دارد.

 

HPE یکی از چندین شرکت در جامعه فروشندگان است که قصد دارد تا سال 2040 به صفر خالص در دامنه های 1، 2 و 3 دست یابد. چگونه این اتفاق می افتد؟

در سال 2022، HPE همه کارکنان در سطح معاونت و بالاتر را ملزم کرد تا آموزش های مربوط به آب و هوا را انجام دهند و از سال 2023، اعضای کمیته اجرایی آن بخشی از محاسبه پاداش خود را بر اساس تعیین نقشه راه کم کربن برای بخش هایی از کسب و کار که اداره می کنند، خواهند داشت. .

در نهایت برای HPE، کمک به شرکت‌های مخابراتی برای کاهش ردپای کربن خود، ما را نیز پایین می‌آورد. 65 درصد از ردپای ما از مشتریانی است که از محصولات ما استفاده می کنند.

 

برگردیم به همکاری صنعتی که برای پیشرفت لازم است، چرا این تفاوت است؟

این نوع تغییر مستلزم مشارکت در کل اکوسیستم است. این فقط مربوط به هزینه و سرمایه گذاری دلارهای بیشتر در شبکه نیست تا به تجارت معمولی برسیم. این در مورد استفاده کارآمد از دلارهایمان برای بهینه‌سازی کارهایی است که امروز و برای آینده انجام می‌دهیم – و متوجه خواهیم شد که سرمایه‌گذاری بسیار بیشتر از آنچه قبلاً برای آن انجام شده است، بازپرداخت می‌کند.

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.